Hund som
pedagogisk
verktøy
Dyreassistert pedagogikk
Dyreassistert pedagogikk (DAP) innebærer at en fagperson benytter ett dyr systematisk og målrettet som en pedagogisk ressurs. DAP benyttes i praktisk undervisning, i forbindelse med lærevansker, lese- og skrivevansker, sosio-emosjonelle vansker og i sosial trening. Eksempler på DAP er bruk av hunder som «lesehund» på bibliotek eller skole, og som «fadderhund» i skole, SFO og barnehage.
Våre hunder benyttes som pedagogisk ressurs i arbeid med barn og unge i og utenfor skolen.
Vi har delt våre tjenester inn i tre kategorier; Lesehund, Skolehund og Fadderhund.
Ta gjerne kontakt om du lurer på om vi har ett tilbud for din brukergruppe!
Hvem er tilbudene for?
- Leksehjelp
- Barnehager
- Fritids-organisasjoner
- Bibliotek
- Skoler
- SFO
Lek med tall
Hund som pedagogisk verktøy i mattematikk- undervisning øker motivasjonen for skolearbeid!
Dyreassistert pedagogikk
Fornøyde kunder
Fra bloggen
De hardeste dagene på jobb
Er når du kommer på jobb og ser bildet med et navn ved siden av et brennende lys. Navnet til en som du hver uke har gledet deg til å treffe. En du pleide å ha lange og gode samtaler med. Samtaler om alt mellom himmel og jord. Om gode damle dager, og om hvordan...
“Han har jeg visst sett før, jeg tror vi er venner”
Det er både tankevekkende og rørende å oppleve at mennesker som har glemt mange av de store og små tingene i livet, likevel husker og gjenkjenner hundene våre. For mennesker med demens er det korttidshukommelsen som svikter først, og de får problemer med å...
Om å være raus
Et litt annerledes innlegg og noen refleksjoner på en onsdagskveld. I anledning Verdensdagen for psykisk helse og deres #værraus har jeg den siste tiden gjort meg noen tanker rundt dette å være raus. Jeg skulle ofte ønske at jeg hadde mulighet til å bruke mer...